سفارش طراحی فروشگاه آنلاین لباس زنانه
در این نوشته قرار است کمی با مزایای راه اندازی وبسایت فروش لباس زنانه آشنا شوید. البته این مطلب برای تمام افرادی که اقدام به فروش محصول فیزیکی میکنند مفید است. در ادامه با 12 نکتهی ناب و فوق العاده مهم و شاید ساده آشنا خواهید شد. نباید ساده بودن برخی مطالب شما را از توجه به آنها منصرف کند. پس با دقت مطالب را بخوانید. مطمئن باشید نکات ارزشمندی در این رابطه پیدا خواهید کرد.
همانطور که میدانید فروش لباس یکی از مشاغل پردرآمد محسوب میشود. البته این کار به استفادهی بهینه از بستر اینترنت نیز مربوط است. به طور مثال استفاده از اینستاگرام، میتواند باعث موفقیت بیشتر شما شود. البته این امر در صورتی است که آموزش لازم را دیده باشید.
اما یک وبسایت چطور؟ آیا وبسایت بهتر از اینستاگرام است؟ در حقیقت نمیتوان یکی را برتر از دیگری دانست. هر کدام مزایای ویژه و خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فروش در اینستاگرام زودتر میتواند شروع شود. مشتری راه کوتاهتر و سریعتری برای بررسی محصولات شما خواهد داشت.
همچنین در بستر اینستاگرام میتوان سریعتر به سؤالات کاربران پاسخ داد. اما برای فرایند فروش و مدیریت، نمیتوان اینستاگرام را بهتر از سایت دانست. وجود یک وبسایت مناسب، علاوه بر اینکه اعتماد بیشتری را جلب میکند، راه سریعتری برای مشاهدهی قیمت، موجودی و پرداخت وجه میباشد.
به علاوهی آن مشتری میتواند در دسته بندی مورد نظر خود، به طور دقیقتر به دنبال محصول مورد نظر باشد. همچنین میتوانید امتیازات ویژهای مختص به اعضای سایت خود در نظر بگیرید. به طور مثال، در هنگام ثبت نام کاربر جدید، به عنوان یک هدیه ۳۰ درصد تخفیف مخصوص اولین خرید در نظر بگیرید.
همچنین میتوانید سؤالات متداول کاربران را به راحتی در وبسایت پاسخ دهید. سپس دنبال کننده های خود را به صفحهی مربوطه ارجاع دهید. چراکه کابران به مراتب حوصلهی بیشتری در وبسایت نسبت به اینستاگرام برای خواندن مطالب دارند.
کسب درآمد در خانه با فروش آنلاین لباس زنانه
بسیاری از شما دوست دارید عمدهی کار خود را در خانه انجام دهید. یک وبسایت و شبکهی اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام قطعا این کار را برایتان انجام خواهد داد. به راحتی به سؤالات مشتریان پاسخ میدهید. سفارشات را به صورت اتوماتیک (از طریق سایت) دریافت خواهید کرد. به همین جهت استفاده از یک وبسایت به شدت به شما توصیه میگردد.
بنابراین اگر به فروش لباس زنانه علاقه دارید، کار را شروع کنید. اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. یادتان باشد فرصتها در گذر هستند. اما هیچ وقت دیر نیست. اگر به فروش لباس زنانه و دخترانه علاقه داشته باشید، بازار خوبی پیش روی شما قرار دارد. با این مطلب همراه باشید تا نکات ویژهای را در این راه مد نظر قرار دهید.
فروش حتی در خواب
یک وبسایت برخلاف یک فروشگاه فیزیکی، همیشه باز خواهد بود. مشتری میتواند هر زمان وارد فروشگاه شما شده و محصولات مختلف را از زوایای متفاوت بررسی کند. برای پرداخت قیمت هیچ نیازی به حضور شما نخواهد بود. امکان بررسی کامل محصول وجود دارد. امکان مشاهدهی نظرات دیگران وجود خواهد داشت. نیاز به بیرون رفتن از خانه ندارد. میخوابید و بیدار میشوید و میبینید که چندین سفارش ثبت شده است.
البته رسیدن به چنین جایگاهی به هیچ عنوان ساده نیست. در عین حال دست نیافتنی هم نیست. تنها با رعایت چند نکتهی ساده و استمرار، شما به نتایج فوق العادهای خواهید رسید. یادتان باشد، در این مسیر از آموزش دیدن غافل نشوید.
طراحی سایت برای فروش لباس زنانه
تا اینجای کار مشخص شد که نمیتوان بین اینستاگرام و وبسایت، یکی را بهتر دانست. بنابراین حرفهای ترین حالت ممکن، راه اندازی یک حساب کاربری پیشرفته در اینستاگرام و فروش از طریق وبسایت میباشد. مخصوصا وقتی که نماد اعتماد الکترونیکی نیز در سایت وجود داشته باشد.
بنابراین شما میتوانید محصولات خود را در صفحهی اینستاگرام معرفی کنید و فروش را از طریق سایت انجام دهید. در این صورت میتوانید حتی به فروش حرفهایتر و بیشتری نسبت به برخی فروشگاه های موجود در بازار برسید. اما به موفقیت رسیدن در فضای اینترنت هم سختی های خاص خودش را دارد.
اولین موردی که باید در نظر داشته باشید، فعالیت مستمر است. استمرار همیشه جواب میدهد. نباید در ابتدای کار رقبای سرسخت خود را مانع خود ببینید. هیچ وقت نقطهی شروع خود را با جایگاه فعلی رقیبان خود مقایسه نکنید. باور کنید که نهایتا با ۶ ماه فعالیت مداوم و البته با کیفیت به نتایج مطلوبی خواهید رسید.
من معتقدم تقریباً نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را
از افراد ناموفق جدا میکند فقط پشتکار است… .
“استیو جابز”
تعداد رقبای شما
به احتمال قوی شما نیز در هنگام شروع با دیدن رقبای خود، کمی دلسرد خواهید شد. اما اگر تا به حال کمی با داستان موفقیت کسب و کار های بزرگ آشنا شده باشید، شروع خواهید کرد. افکار دیگری نیز ممکن است در این بین به سراغ شما بیایند. به طور مثال شاید جملات زیر را از خود بپرسید :
- آخه این همه سایت معروف و معتبر چرا باید از من خرید کنن؟
- رقبای من سرمایهی زیادی برای کسب و کارشون خرج کردن. من به گرد پاشونم نمیرسم.
- میترسم سرمایهام تلف بشه.
- میترسم شکست بخورم. ورشکست بشم.
- دیگه لباس خیلی اشباع شده.
- من که اصلا وقت نمیکنم به سایت برسم.
- و …
این افکار بخشی از سؤالاتی است که ممکن است در ذهن شما به وجود بیایند. اگر با وجود این سؤالات تسلیم شوید، در واقع شروع نکرده خودتان را به فردی شکست خورده تبدیل میکنید. جملهای را در زمان تحصیل در مدرسه از یکی از معلمان شنیدم. نمیدانم اصل جمله از کیست. اما آن جملهی ساده و در عین حال طلایی این است :
قدم اول برای برنده شدن در یک مسابقه، شرکت در آن است.
بنابراین تا زمانی که وارد یک بازی نشدهاید، نمیتوانید بگویید که برنده میشوید یا بازنده. نکتهی دیگر اینکه تقریبا تمام رقبای شما نیز با وضعیت نامناسبی شروع به کار کردند. در زمان آنها هم سؤالات بالا ذهنشان را درگیر کرده بود. هنوز هم این سؤالات وجود دارند. در آینده هم وجود خواهند داشت.
مهم این است که شروع کنید. استمرار داشته باشید. نباید در ابتدا فکر کنید باید شب و روزتان را به هم بدوزید. قید هرگونه تفریح را بزنید. با هیچ کس رفت و آمد نکنید. تمام این باورها اشتباه است. با انجام این کارها در واقع شما زودتر نا امید و دلسرد خواهید شد.
مهمترین موضوعی که باید مد نظر قرار دهید، تلاش هوشمندانه است. ممکن است شما روزانه ۱۶ ساعت کار کنید. اما تنها به اندازهی ۴ ساعت بازدهی داشته باشید. به عبارتی دقیقتر زمانی که به ثمرهی کارهایی که انجام دادهاید دقت میکنید، متوجه موضوعی مهم خواهید شد. متوجه میشوید، بعضی کارها اگر انجام نمیشدند نیز اتفاق خاصی نمیافتاد. به احتمال زیاد شما نیز با قانون 80/20 آشنایی دارید. طبق این قانون :
80 درصد از نتایج ما حاصل 20 درصد از کارهایی است که انجام میدهیم.
بنابراین شما کم کم میآموزید که تمرکز خود را تا حد امکان بر روی همان 20٪ پراهمیت قرار دهید. با این کار سرعت موفقیت خود را چند برابر خواهید کرد. اما همواره به خود یادآوری کنید که حداقل باید ۶ ماه به طور مستمر و البته با کیفیت به کار خود ادامه دهید.
اگر فعالیت در اینستاگرام را نیز به فعالیت در سایت اضافه کنید، در صورتی که باعث افت کیفیت شما نشود، حتی بعد از ۳ ماه نیز میتوانید نتایج فوق العادهای به دست آورید. همانطور که گفته شد، حتما باید به طور اصولی آموزش های لازم به خصوص برای اینستاگرام را دنبال کنید.
12 نکته برای موفقیت در فروش آنلاین لباس زنانه
برای موفقیت هرچه بهتر شما عزیزان در این راه، 10 توصیه مهم را آماده کردیم. خواندن این توصیهها میتواند تأثیر بسیار زیادی روی موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. علاوه بر آن نقطهی خوبی برای شروع و آماده کردن ذهنیت شما در این راه محسوب میشوند.
1. انتخاب نام مناسب برای فروشگاه
اولین قدم در هنگام راه اندازی یک فروشگاه لباس زنانه شاید انتخاب یک نام مناسب برای آن باشد. به عنوان یک راهنمایی برای انتخاب نام مناسب، میتوانید به نکات زیر دقت کنید. البته خودتان نیز میتوانید موارد بیشتری را به آن اضافه کنید.
- میتوانید از نام خود یا فرزندانتان در فروشگاه استفاده کنید.
- اگر با برند خاصی کار میکنید، میتوانید از آن نیز استفاده کنید.
- نام برند شما بهتر است تا حد امکان کوتاه بوده و راحت به یاد سپرده شود.
- سعی کنید در نام فروشگاه از علامت – یا ـ یا هر علامت دیگری به خصوص برای وبسایت استفاده نکنید.
- میتوانید دامنه های منقضی شده را بررسی کنید. [ آموزش بررسی و انتخاب دامنهی مناسب به زودی ارائه خواهد شد ]
- وسواس بیش از حد به خرج ندهید. میانه رو باشید.
با رعایت این نکات گفته شده میتوانید به نام دلخواه و مناسبی دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید ممکن است حتی چند روز به دنبال نام مناسب باشید. اما طبیعتا ارزشش را خواهد داشت. دلسرد نشوید و کمی بیشتر فکر کنید. البته ممکن است همان ابتدا نیز به نام دلخواه خود برسید و یا حتی از قبل آن را آماده کردهاید.
2. پارادوکس انتخاب در خرید لباس
شاید شما نیز با این موضوع آشنا باشید. اما بگذارید به طور مختصر آن را توضیح دهیم. تصور کنید به قصد خرید مانتو وارد فروشگاهی شدید. با انبوهی از مدلها، رنگها و سبکها رو به رو میشوید. آیا انتخاب برای شما سختتر نمیشود؟ شاید وجود انواع مختلفی از لباس تا حدودی دید مثبتی به شما از آن فروشگاه بدهد. اما این کار توسط بسیاری از افراد حرفهای در زمینهی کسب و کار، رد شده است.
خوبی فروشگاه های فیزیکی، راهنمایی مستقیم فروشنده است. در این امر، فروشنده با توجه به سلیقهی شما چند دست لباس از سبک و نوع مورد نظر شما را در اختیار شما قرار میدهد. با این کار، شما با آرامش بیشتر، اطمینان بیشتر و همچنین سرعت بیشتری اقدام به انتخاب و خرید محصول مورد نظر خواهید کرد.
در حالیکه بسیاری از اوقات، مشتری از بین مدل های موجود سردرگم شده و حتی مغازه را ترک میکند. شاید شما این مسئله را قبول نداشته باشید. اما عمل به توصیهی کارشناسان کمی عقلانیتر است. بنابراین سعی کنید تنها در یک الی دو شاخه فعالیت کنید.
اگر یک وبسایت به طور خاص و تخصصی اقدام به خرید یک محصول منحصر به فرد کند، مشتری برای خرید آن محصول اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد. چراکه میداند در حال خرید از یک فروشگاه حرفهای و تخصصی است. به طور مثال میتوانید تنها به فروش لباس های اسپرت بپردازید.
یا اینکه برای رنج سنی خاصی فعالیت کنید. با این کار تمرکز شما بر روی همان 20 درصد پراهمیت، افزایش خواهد یافت. بنابراین دستاورد های شما نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد. علاوه بر آن رقبای کمتری خواهید داشت. بنابراین زودتر و راحتتر موفق خواهید شد.
3. همکاری در فروش لباس زنانه
حتی اگر خودتان نیز محصولی برای فروش ندارید، میتوانید با تولید کنندگان دیگری که کیفیت خوبی دارند، کار کنید. البته تجربهی همکاری در فروش شاید چندان جالب نباشد. اما بسیاری از دغدغهها را نخواهید داشت. به طور مثال نگران حقوق کارکنان خود نیستید. نیاز به سرمایهی زیادی ندارید. نگران تولید محصول نیستید.
اما در این روش باید ابتدای کار را کمی تحمل کنید. چرا که میتواند کمی سخت باشد. بهتر است در ابتدا انتظار هیچ سود و یا تخفیفی را برای خود از فروشنده نداشته باشید. البته میتوانید مانند افراد دیگر در صورت خرید عمده، از تخفیف ویژه برخوردار شوید. این کار نیز مزایای خاص خودش را دارد.
اما اگر در شرایطی به سر میبرید که توان ریسک بالایی را ندارید، شاید بهترین توصیه همین همکاری در فروش باشد. حتی میتوانید به جای همکاری با مغازه، با فروشگاه های اینستاگرامی یا سایت های دیگر کار کنید. در نهایت انتخاب با خودتان است.
4. عکس های باکیفیت استفاده کنید
شاید در شروع کار به این موارد توجه نکنید. از همان ابتدای کار باید از تصاویر مناسب و باکیفیت استفاده کنید. تا حد امکان، کیفیت کار را بالا ببرید و قوی شروع کنید. برای این کار باید سایز و حجم تصاویر مورد نظر را بهینه کنید. این بهینه سازی به ابعاد قالب محتوای شما نیز بستگی دارد.
همچنین با استفاده از تصاویر لباس به صورت با کیفیت و البته مرتبط در نوشته های خود، اعتبار سایت خود را نیز بالا خواهید برد. با این کار، اعتماد مشتریان بیشتری را نیز جلب خواهید کرد. ضمنا انجام این امر، سختی خاصی نیز برایتان ندارد. اما مزایای مهمی در پی خواهد داشت.
5. راهنمای خرید سایز مناسب قرار دهید
حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید. بسیاری از خریداران لباس زنانه در هنگام انتخاب سایز، دچار مشکل هستند. همچنین یکی از مواردی که مانع از خرید لباس توسط مشتری و یا تردید در انتخاب آن به وجود میآید، همین مورد است. حتما در کنار دکمهی خرید محصول، امکان انتخاب سایز را نیز ایجاد کنید.
یادتان باشد فقط قرار دادن این امکان، کافی نیست. باید راهنمای جداگانه و دقیق نیز برای آن در نظر بگیرید. برای این کار باید یک تصویر ساده از محصول را به همراه جدول سایزبندی لباس و اندازه های آن به سانتیمتر تهیه کنید. به این شکل، مشتری شک و تردید بسیار کمتری خواهد داشت و با خیال راحت خرید خواهد کرد.
البته نکات ریز دیگری نیز در این قسمت وجود دارد. اغلب کسانی که در کار لباس هستند میدانند در هنگام توضیح سایز، باید به برخی نکات دیگر نیز اشاره کنند. به طور مثال ممکن است یک لباس، قابلیت کشسانی بالایی داشته باشد. این نکته را نیز در توضیحات درج کنید. حتی از میزان کشسانی آن قرار دادن یک ویدئو به همراه توضیحات کوتاه نیز به شدت میتواند مفید باشد.
6. محصولات دیگر خود را نیز پیشنهاد دهید
خیلی اوقات، افراد به دنبال محصولات مشابه نیز میگردند. برای این کار باید محصولات مشابه با محصول مورد نظر را در بخش پایین محصول نمایش دهید. به این ترتیب میتوانید لباس های دیگر خود را نیز به مشتریان خود نشان دهید. با این کار علاوه بر نشان دادن تنوع در فروشگاه خود، میتوانید خدمات بیشتری نیز ارائه کنید. به این ترتیب فروش بیشتری خواهید داشت.
7. به موقع تبلیغ کنید
شاید این موضوع را ساده تلقی کنید. اما تبلیغ زود هنگام میتواند تأثیر معکوس بر فروش شما بگذارد. برای اینکه بدانید بهترین زمان تبلیغ، چه زمانی است کافی است به این ۲ نکته دقت کنید.
- حداقل تا ۳ ماه به فکر تبلیغ نباشید. حتی اگر عالی عمل کردهاید.
- سایت یا شبکهی اجتماعی شما باید به میزان مطلوبی محتوای باکیفیت و کاربردی برای مشتریان شما داشته باشد. به طور مثال در وبسایت میبایست حداقل ۲۰ محتوا و در شبکهی اجتماعی مانند اینستاگرام نیز باید به همین میزان ویدئو باکیفیت و کاربردی وجود داشته باشد.
8. توضیحات کامل اما کاربردی بنویسید
یکی دیگر از نیاز های اساسی مشتریان، کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول است. اما شما باید به مشتریان کم حوصله هم توجه کنید. شما باید در ابتدا توضیحات موردی، خلاصه و کاربردی را جلوی عکس محصول خود قرار دهید.
این توضیحات باید به گونهای باشند که مشتری، با یک نگاه بتوان یک دید کلی مناسب نسبت به محصول پیدا کند. اما همانطور که گفتیم شما باید توضیحات کاملتری را نیز در بخش مربوط به این کار درج کنید. اگر تجربهی فروشندگی لباس را نیز داشته باشید، عالی است.
با این تجربه شما میدانید بسیاری از مشتریان، چه سؤال هایی میکنند؟ به دنبال چه چیزی هستند؟ با توجه به آن سؤالات و نیازها، توضیحات مربوط را به طور کامل و البته کاربردی درج کنید. یادتان باشد که قرار نیست فقط به فکر پرکردن فضا باشید. باید دغدغه های مشتری را مد نظر قرار دهید.
9. هزینهی پست را محاسبه کنید
قطعا شما برای رساندن محصول به مشتری نیاز به ارسال آن توسط پست خواهید داشت. حداقل در اکثر موارد به همین شکل است. بنابراین از همان ابتدا در مورد هزینه های مربوط به پست فکر کنید. در این چند استراتژی و روش متفاوت وجود دارد.
اول اینکه میتوانید هزینهی ارسال را رایگان در نظر بگیرید. در این روش اگر بخواهیم صادق باشیم، اکثر فروشندگان، حداقل کمی از مبلغ ارسال را همراه با محصول دریافت میکنند. اما اگر نظر ما را بخواهید به دلیل این وجود این ذهنیت بهتر است این روش را استفاده نکنید.
البته خودتان در این موضوع تصمیم گیرنده هستید. شاید بتوانید با روشی خلاقانه، دغدغهی پرداخت هزینهی پست را نیز برای مشتری برطرف کنید. اما روش دوم، استفاده از یک هزینهی ثابت برای این کار است. مثلا شما برای ارسال محصولات خود، چه برای تهران و چه برای بندرعباس، مبلغ ده هزار تومان را در نظر بگیرید. شاید این مورد نیز عادلانه نباشد اما به هرحال یکی از روش های متداول است.
روش سوم، محاسبهی نسبتا دقیق هزینهی پست برای آدرس فرد گیرنده است. با این کار تمام هزینهی پست برای آدرس نوشته شده محاسبه خواهد شد. در نهایت هزینهی پست به همراه هزینهی محصول یا محصولات، در قسمت جمع هزینهها نشان داده میشود.
اما یک روش محبوب دیگر نیز وجود دارد. در روش چهارم میتوانید برای مثال، به ازای خرید بالای ۱۵۰ هزار تومان، هزینهی پست را رایگان قرار دهید. با این روش برخی مشتریان نیز به خرید بیشتر تشویق خواهند شد. همانطور که گفته شد ممکن است راه های بهتر دیگری نیز وجود داشته باشند. همیشه یک راه بهتر وجود دارد. این امر بستگی به خلاقیت، تجربه و سیاست های فروش شما هم دارد.
10. تعامل اثر بخش با مشتریان
قطعا یکی از عوامل محبوبیت، تعامل با روی باز و دلسوزانه است. یادتان باشد تا حد امکان باید روی نحوهی پاسخدهی به مشتریان خود حساس باشید. سرعت بالا در کنار پاسخدهی کامل جهت رفع ابهامات مشتری ضروری است. یادتان باشد دیر جواب دادن شما در این مواقع به هیچ عنوان نشان دهندهی مشغولیت بالا و کاردرستیِ شما برای مشتری نمیباشد.
اگر کسی سؤالی کرد، به جواب های تک کلمهای اکتفا نکنید. بگذارید مشتری بداند که چقدر برای او ارزش قائل هستید. این احساس احترام ایجاد شده سریعا باعث جلب اعتماد و ایجاد احساس خوب در مشتری خواهد شد. شما باید واقعا دلسوز افراد باشید. نه فقط صرفا برای پول. حتی اگر مشتری قصد خرید از شما را ندارد باز هم سعی کنید به بهترین شکل او را راهنمایی کنید. مطمئن باشید تأثیرش را خواهید دید.
11. بسته بندی خلاقانه و ایجاد حس خوب
یادتان باشد این نکات امروزه به شدت باعث خوشحال شدن مشتریان شما خواهد شد. شاید کار سادهای باشد. اما گاهی اوقات ده برابر احساس بهتری به مشتریان شما خواهد داد. به فکر ایده های خیلی سخت و خیلی پیچیده نباشید.
قرار دادن چند گلبرگ زیبا در بسته بندی و یا استفاده از کمی عطر خوش بو، به شدت مشتری شما را خوشحال خواهد کرد. بنابراین با اینکه مشتری محصول شما را خریداری کرده احساس هدیه گرفتن نیز در او ایجاد خواهد شد. این یعنی ایجاد حس ارزشمند بودن در مشتری. مطمئن باشید ایده های بسیار زیاد و سادهای وجود دارند.
حتما از این قبیل ایدهها استفاده کنید. البته بعضی نکات را هم باید در نظر داشته باشید. به طور مثال قرار دادن گلبرگ های خشک داخل بسته بندی، ممکن است خرد شده و ظاهر لباس را خراب کند. پس به این قبیل نکات نیز توجه کنید تا نتیجهی برعکس نگیرید.
12. توجه به خریداران محصول
از مشتریان خود بخواهید بازخورد خود را برایتان ارسال کنند. بازخورد های منفی نیز ارزشمند هستند. خیلی از مشتریان از بازگو کردن نکات منفی اجتناب میکنند. بنابراین ممکن است خیلی از نقاط ضعف خود را مشاهده نکنید. پس با روی باز از انتقادها استفاده کنید.
حتما از نظرات مثبت مشتریان خود نیز استفاده کنید. این پیامها را در وبسایت خود نشان دهید. با این کار در جهت جلب اعتماد مشتری، گام بسیار بزرگی برداشتهاید. به علاوهی این نکات، میتوانید مشتریان قبلی خود را نیز دوباره در مناسبت های مختلف تشویق به خرید کنید.
امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. اگر شما نیز تمایل به راهاندازی یک سایت فروش لباس زنانه داشتید، برای آشنایی با مباحث دیگر پیرامون طراحی سایت فروشگاهی، مطالب مربوط به راهنمای سفارش طراحی سایت و همچنین پلن های طراحی سایت فروشگاهی مراجعه کنید.