طراحی سایت فروشگاهی [ ⭐️ اختصاصی ] با وردپرس + قیمت

  1. خانه
  2. راهنمای انتخاب
  3. طراحی سایت فروشگاهی [ ⭐️ اختصاصی ] با وردپرس + قیمت
طراحی سایت فروشگاهی

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

در این نوشته قصد داریم به طور کامل به نکاتی که باید برای طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته شود، صحبت کنیم. پس از توضیح نکات مهم، توضیحات کاملی در رابطه با قیمت، کیفیت و روند طراحی سایت فروشگاهی در وب یار تو را توضیح خواهیم داد.

بهتر است همین ابتدا این نکته را به شما بگوییم که این مطلب هم برای طراحان وب سایت و هم برای اشخاصی که به دنبال سفارش طراحی سایت فروشگاهی هستند مناسب می‌باشد. در ابتدا باید بدانید منظور ما از سایت های فروشگاهی چه نوع وبسایتی می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

به طور کلی زمانی یک وب سایت را وب سایت فروشگاهی می‌نامیم که محصول یا محصولاتی را برای فروش در آن سایت عرضه کرده باشیم. حال می‌تواند این محصول مانند کیف، لپ تاپ، مداد رنگی و غیره باشد. همچنین می‌تواند یک دوره‌ی آموزشی و یا فروش یک خدمت باشد.

پس ما به صورت کلی دو دسته محصولات قابل ارائه داریم. محصولات فیزیکی و محصولات غیر فیزیکی که می‌تواند دانلودی باشد یا نباشد. چنانچه قصد ارائه‌ی هرکدام از محصولات زیر را در سایت فروشگاهی خود داشته باشید می‌توانید از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده کنید.

به علاوه‌ی انواع گفته شده شما ممکن است تمایل به کسب درآمد از طریق فروش اشتراک ویژه یا همان VIP به کاربران خود را داشته باشید. در این صورت نیز می‌توان گفت وب سایت شما از نوع فروشگاهی است. به عنوان مثال شما می‌توانید مانند برخی وب سایت های معتبر، اطلاعات و مطالب ویژه‌ای را تنها در صورت تهیه‌ی اشتراک ویژه، به کاربران خود نمایش دهید.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی

اولین تفاوت بین وب سایت فروشگاهی و یک وب سایت شرکتی، همانطور که در بخش پیشین گفته شد، این است که در برخی از وب سایت های شرکتی، محصولی به طور مستقیم ارائه نمی‌شود. در واقع شرکت های مختلف بیشتر به دنبال برند سازی، قرار دادن اطلاعات و کاتالوگ های خدمات و محصولات خود می‌باشند.

البته این شرایط همیشه برقرار نیست. در بسیاری از موارد نیز یک شرکت و یک تیم نیز می‌توانند محصولات یا خدمات خود را در سایت خود عرضه کنند. در واقع این قبیل شرکت‌ها و یا تیم‌ها قصد دارند تا شرایطی را برای کاربران خود فراهم کنند که هرگاه کاربری به خدمات و یا محصولات آن‌ها احتیاج داشت، به راحتی بتواند اطلاعات لازم در رابطه با آن را به دست آورده و خرید خود را انجام دهد.

بنابراین کلمه‌ی طراحی سایت شرکتی، بیشتر از آن که در عمل کاربرد داشته باشد، تنها یک لفظ است. در واقع اکثر افرادی که قصد سفارش طراحی سایت را دارند، چه شرکت و یا تیم خاصی باشند و چه نباشند، در اغلب موارد با هدف فروش محصول و یا خدمتی خاص یک وب سایت را برای خود راه‌اندازی می‌کنند.

اما به هرحال در طراحی سایت بین اشخاص و تیم یا شرکت‌ها نیز تفاوت هایی وجود دارد. به طور مثال می‌توان از بخش جذاب معرفی‌ اعضای تیم و یا شرکت در صفحه‌ی اصلی ‌آن‌ها استفاده کرد. البته در هر صورت می‌توان وب سایتی عالی و استاندارد و زیبا را داشته باشید.

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که تقریبا هیچ دو وبسایتی را نمی‌توانید پیدا کنید که دقیقا با یکدیگر یکسان باشند. مگر اینکه هر دو یک قالب آماده و از پیش طراحی شده را تهیه کرده و هیچ تغییری نیز در آن اعمال نکرده باشند. بنابراین نباید فکر کنید که اگر یک طراح سایت این ویژگی یعنی اختصاصی بودن را در توضیحات خود به کار برد، کار شاخصی انجام داده است.

مطلب پیشنهادی :  طراحی سایت با [ گارانتی ۱۰۰ درصدی ] ❤️ بدون قید و شرط

ما قصد داریم تا به بهترین شکل شما را برای رسیدن به یک سایت فروشگاهی راهنمایی کنیم. بنابراین این مطلب را با دقت بخوانید. همچنین اگر طراح وب سایت نیز هستید می‌توانید نکات مهمی را از این بین استخراج کنید.

طراحی سایت اختصاصیکسب درآمد از سایت فروشگاهی

شاید اصلی ترین دلیل اقدام افراد برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی را بتوان کسب درآمد از آن دانست. حداقل در ۹۰٪ مواقع به همین شکل است. اما چطور باید یک وب سایت را به درآمد برسانیم؟ به شما قول می‌دهیم فرایند به درآمد رساندن سایت ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به زودی مطلبی نیز با همین موضوع منتشر می‌کنیم.

شما قبل از اینکه هدفتان از ایجاد وب سایت، کسب درآمد باشد، باید هدفتان ارائه‌ی خدمت در سطحی باکیفیت و شایسته‌ی مشتری باشد. بنابراین کسی که به دنبال رفع مشکلات مشتری به روشی آسان‌تر و ارائه‌ی یک ارزش افزوده به آن‌ها می‌باشد، قطعا پیشرفت بیشتری را خواهد داشت. همچنین سختی های مسیر را بهتر تحمل می‌کنید. اما طبیعتا مسائل فنی هم در این بین مطرح هستند.

تصور کنید یک وب سایت فوق العاده زیبا و حرفه‌ای را طراحی کرده و یا به عنوان مشتری تحویل گرفته‌اید. همانطور که می‌دانید یکی از مهم ترین و البته ضروری ترین روش‌ها برای بهبود رتبه‌ی سایت شما استفاده از سئو می‌باشد.

اگر شما با واژه‌ی طراحی سایت آشنا هستید، قطعا واژه‌ی سئو را بارها در مطالب مختلف مشاهده کرده و یا از زبان افراد دیگر شنیده‌اید. اما اگر آشنایی خاصی با آن ندارید توضیح مختصری نیز در این رابطه ذکر می‌کنیم. منظور از سئو در واقع همان search engine optimization یا به اختصار SEO می‌باشد.

معنای فارسی آن نیز بهینه سازی برای موتور جستجو هایی مانند گوگل می‌باشد. بنابراین پس از راه اندازی وب سایتتان باید کمی با اصول سئو آشنایی پیدا کنید تا بتوانید رتبه‌ی وب سایت خود را بهبود ببخشید. حتی اگر سایت شما به بهترین نحو طراحی شده باشد، گوگل به چه دلیل باید شما را به کاربر خود نمایش دهد؟

گوگل یک بیزینس است

شاید تا به حال گوگل را تنها یک موتور جستجوی قدرتمند می‌دیدید. اما گوگل در حقیقت یک بیزینس است. بنابراین به سایت هایی بیشتر بها می‌دهد که سودمندی بیشتری برای او داشته باشند. بگذارید کمی واضح‌تر در این رابطه به شما توضیح دهیم.

گوگل و سئو

در حقیقت گوگل به دنبال این هدف است که کاربران خود را به هدفشان برساند.

بنابراین شما نیز باید کار هایی را برای رساندن مشتری به هدفش انجام دهید. بگذارید یک مثال بزنیم. شما به احتمال زیاد بعد از جستجوی کلمه‌ی طراحی سایت فروشگاهی به این محتوا وارد شدید. البته ممکن است از راه های دیگری نیز به این مطلب وارد شده باشید. اما خب فرض ما حالت اول یا کلماتی مرتبط با آن است.

اگر تا اینجای مطلب را مطالعه کرده باشید یعنی ما تا اینجای کار محتوای خوبی را طراحی کرده‌ایم. اما چنانچه از این مطلب رضایت کافی را نداشته باشید و پاسخ سؤال خود را پیدا نکنید به احتمال زیاد خیلی زود این صفحه را ترک می‌کنید و از سایت خارج می‌شوید. اما حتی اگر بخشی از سؤالات خود را در این صفحه پیدا کنید، به خواندن ادامه می‌دهید. به عبارتی اقدام به ترک زود هنگام صفحه نخواهید کرد.

مطلب پیشنهادی :  هاست چیست؟ + ⚡️ ویژگی های بهترین هاست پرسرعت

طبیعتا وقتی شما بتوانید کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت خود حفظ کنید، یعنی گوگل را به هدفش رسانده‌اید. همانطور که گفتیم رضایت گوگل در رضایت کاربران آن نهفته است. هرگاه توانستید رضایت کاربران گوگل را جلب کنید، رضایت گوگل نیز جلب خواهد شد.

بعد از این کار گوگل، پاداش شما را با نمایش مطلب شما در نتایج خود پرداخت می‌کند. البته این کار را با بهبود رتبه‌ی آن انجام می‌دهد. به این معنی که اگر لینک مطلب شما در صفحه‌ی سوم گوگل قرار داشت پس از مدتی با توجه به رفتار کاربران، به صفحه‌ی دوم می‌آید. این یعنی ورودی بیشتر و این روند ادامه خواهد داشت. بنابراین شما با ادامه دادن به همین استراتژی و به روز نگه داشتن مطالب خود می‌توانید کم کم به صفحه‌ی اول و حتی ۳ لینک اول گوگل در یک کلمه‌ی کلیدی دست پیدا کنید.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

حال نوبت به بخش اصلی این مطلب می‌رسد. همانطور که می‌دانید وردپرس در چند سال اخیر، محبوبیت رو به افزایشی داشته است. در واقع وردپرس به طور مستقیم نمی‌تواند برای ما سایت طراحی کند. بلکه می‌تواند با امکانات خود به ما اجازه‌ی طراحی سایت را بدهد.

به عبارتی دیگر ما می‌توانیم با استفاده از افزونه های متعددی که وجود دارند، تقریبا هرکاری را در سایت وردپرسی خود انجام دهیم. به طور مثال شما نیاز به پیاده سازی یک سیستم پشتیبانی به صورت تیکتی دارید.

شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ای خاص به این هدف دست پیدا کنید. در ادامه به طور کلی چند ویژگی خاص را که افراد به دنبالش هستند را بیان می‌کنیم. در واقع شما می‌توانید با این فهرست متوجه قدرت یک سایت وردپرسی بشوید. توجه داشته باشید که تنها موارد پرکاربرد و مهم ذکر می‌شوند. چراکه تعداد بی‌شمار افزونه برای وردپرس نوشته شده است.

افزونه های پرکاربرد برای سایت فروشگاهی

تعداد بسیار زیادی افزونه‌ی کاربردی برای وردپرس به صورت حرفه‌ای نوشته شده است. در این قسمت به چندین نمونه از اموری که می‌توان به وسیله‌ی نصب افزونه انجام دهید اشاره می‌کنیم.

  • ساخت فرم های اختصاصی (به صورت سفارشی)
  • نمایش ویدئو
  • سیستم پشتیبانی (سیستم تیکتیت : Ticket support)
  • ایجاد بستر چند فروشندگی
  •  ایجاد اسلایدر های زیبا
  • بالا بردن سطح امنیت
  • ثبت نام با شماره موبایل
  • ارسال ایمیل به صورت دسته جمعی
  • سئوی حرفه ای
  • بالا بردن سرعت وب سایت
  • چت آنلاین
  • ایجاد بستر همکاری در فروش
  • صفحه ساز پیشرفته
  • نمایش پست های اینستاگرام به صورت گالری در سایت
  • تعریف اشتراک ویژه VIP
  • عضویت کاربر
  • ساخت سایت چند زبانه

و چندین کار دیگر که در این لیست به بخشی از مهم ترین امور قابل انجام توسط افزونه، اشاره شد. حالا نوبت به قسمت بعدی این مطلب می‌رسد. در این بخش سعی می‌کنیم مهمترین نکاتی را که باید در هنگام طراحی سایت فروشگاهی به آن توجه کنید، ذکر می‌کنیم. بنابراین این مطلب هم برای افرادی که قصد سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی را دارند مناسب است و هم برای افرادی که خود به طراحی وبسایت می‌پردازند.

مطلب پیشنهادی :  طراحی سایت 🎨 +‌ [ راهنمای انتخاب ] و سفارش بهترین سایت

راهنمای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

به عنوان اولین توضیح بهتر است به اجزای کلی و ثابت یک فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم. به طور کلی هر سایت فروشگاهی حداقل شامل ۵ قسمت ثابت می‌باشد.

  1. صفحه‌ی اصلی
  2. صفحه‌ی فروشگاه (که در برخی موارد می‌تواند با صفحه‌ی اصلی یکسان باشد)
  3. درگاه پرداخت آنلاین
  4. صفحه وبلاگ
  5. درباره ما و تماس با ما

در صورت تمایل به آشنایی با برخی مفاهیم در طراحی سایت و همچنین آگاهی بیشتر نسبت به سایتی که قرار است سفارش دهید به صفحه‌ی راهنمای انتخاب و سفارش طراحی سایت مراجعه کنید.

آشنایی با روش های طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید یک وبسایت فروشگاهی برای خود راه اندازی کنید، بهتر است در ابتدا با انواع روش های طراحی سایت، آشنا شوید. سعی می‌کنیم در همین قسمت نیز توضیحات کوتاهی در این رابطه داشته باشیم. در ابتدا باید بدانید که به صورت کلی دو نوع روش طراحی وبسایت داریم.

اولین روش، کدنویسی سایت از پایه و از صفر می‌باشد. در این روش نیازمند یک برنامه نویس حرفه‌ای در این زمینه خواهید بود. استفاده از این روش نیز دربرگیرنده‌ی هزینه های بالا و البته کیفیت بالایی نیز می‌باشد.

طراحی سایت با کدنویسی

این روش، زمان بیشتری نیز می‌طلبد. طراحی های اختصاصی که شما به دنبال آن هستید، اگر دارای ویژگی های خاصی باشد، هزینه‌ی بیشتری نیز باید بابت آن پرداخت کنید. اما با این کار شما دقیقا به چیزی که در ذهن خود دارید و حتی با جزئیات دست پیدا خواهید کرد.

روش دوم طراحی سایت با استفاده از قالب های حرفه‌ای و انعطاف پذیر وردپرسی می‌باشد. همانطور که از نام این مطلب پیداست، ما در وب یار تو در حال حاضر از همین روش استفاده می‌کنیم. اگر قصد دارید بیشتر در این رابطه اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری کسب کنید، می‌توانید وارد مطلب روش های طراحی سایت شوید. در آن مطلب به خوبی این موضوعات توضیح داده شده. همچنین مزایا و معایب هر روش نیز صادقانه ذکر و بررسی شده‌اند.

طراحی سایت فروشگاهی | وب یار تو

وب یار تو - طراحی سایت با وردپرس

همانطور که در ابتدای این مطلب قول داده بودیم، به بخش نحوه‌ی طراحی سایت در وب یار تو می‌رسیم. تا اینجای کار متوجه روش کار ما شدید. ما در واقع برای طراحی سایت های خودمان به منظور صرفه جویی بیشتر در زمان، هزینه های جاری، ظاهری جذاب و مدرن، اطمینان به کدنویسی صحیح و همچنین وجود افزونه های لازم و ضروری بسیار، تصمیم گرفتیم تمامی طراحی های خود را با استفاده از قالب های اختصاصی وردپرسی انجام دهیم.

چنانچه پس از خواندن این مطلب، سؤال خاصی برای شما پیش آمد، می‌توانید در بخش دیدگاه های همین بخش ذکر کنید. کلیه‌ی دیدگاه‌ها کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ داده می‌شوند. در پایان اگر قصد سفارش طراحی سایت فروشگاهی را داشتید، می‌توانید از طریق دکمه‌ی قرار داده شده در قسمت پایین همین بخش اقدام به سفارش سایت مورد نظر خود کنید. علاوه بر آن توضیحات مفیدی نیز در این رابطه در بخش مربوط به اطلاعات، درج شده است. این توضیحات می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک گذاری در :

مطلب قبلی
آموزش ویدئویی تنظیمات وردپرس ⭐️ به صورت [ کاربردی ] ساده
مطلب بعدی
طراحی سایت لباس زنانه + ❤️ فروش فوق العاده با 12 نکته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست